free website stats program

2006-11-13

Textrader

Satt med egen musik i mitt öra idag på jobbet och då slog det mig vilka otroligt bra textrader det finns. Listan går att göra hur lång som helst och en del av dessa kanske man måste höra för att förstå. Sen är ju många ganska personliga också och kanske inte så bra egentligen :)

Timglas - Winnerbäck
Och min tunna karaktär
Bara vrider och vänder sig
Jag vill va bättre man för dig
Ett smartare drag, en lösning


My secret - Ternheim
From today I'll change my priorities around...

Today must have been one of the strangest days
I found a place where I could stay
And people say that it will kill me,
But they don’t understand
People never do, but it makes sense to me
To be senseless to change my plans for you


Mareld - Winnerbäck
dom som skriver dom ljuger, allt är tvärt om
dom skulle mörda för pengar, skandalen är dom


Little lies - Ternheim
Tell me lies
Tell me sweet little lies
Oh no, no, no you can't disguise


Inte för kärlekens skull - Winnerbäck
Du får om du vill, det blir trångt, för min soffa är smal
Men den rymmer en dans
Svart eller vitt, tycks ha somnat i fåror och skal
Men det rör sig nånstans


Lovers dream - Ternheim
Maybe I could be yours
Maybe you could be mine
God, i've waited so long
Maybe my time has come
To walk by your side


Månskensregn - Veronica Maggio
Vaken i månskensregn
Vridandes i sin säng
Nätterna känns igen
Morgonen kommer sen
Vaken i månskensregn


Den öde stranden - Anna+Idde
Öde strand, möter vågen
när den slår emot land.


Ingenting kvar - Veronica Maggio
Jag har försökt läsa böcker om visdom
Ingenting fanns, ingenting fanns
Den som söker ska få sin belöning
Ingen vet när, ingen vet när


Stackars - Winnerbäck
Och stackars dom som stänger in sig
Hundra dagar utan heder
Stackars dom som lever så
Stackars dom som tittar på
Hur märkligt kan man må


Blåjeans - Kent
Varför får jag inte på mig dina blåjeans?

Inga kommentarer: