free website stats program

2006-11-17

Sesam blev en nostalgisk resa.

Lite googlande och sen var morgonresan färdig på nätet. Gick in på den nya sökmotorn Sesam.se, görs en del reklam på radio och varje gång funderar jag över varför det ska finnas en ny sökmotor när Goolge är så stor. Jaja, kanske en fråga i sig som kan behandlas någon annan gång, när det finns intresse runt omkring. Hur som helst testade jag sökmotorn och sökte på Winnerbäck, hamnade av en slump i en artikel från hans höstturné 2004. Vilka minnen, jag längtar tillbaka så otrolig. Bara för det ska jag sätta mig framför skivspelaren ikväll och lyssna på LP:n "Stackars hela Sverige".

Artikeln i sig kanske inte är den bästa men den drog ändå mig tillbaka till stolen där jag satt. Sen har skribenten med en av Winnerbäcks bästa låttexter, "Du har rock ´n roll i dina bröst, och du har blues i dina lår, Du har visor i ditt hår och poesi i dina sår...". Ja det är grymt helt enkelt :) Nu ska jag ge en kopp kaffe till min hals, den ropar visst efter det.

Inga kommentarer: