free website stats program

2007-05-13

Tågresans betraktelser.

När jag denna gången åkte ner till Malmö bestämde jag mig att inte ta med mig datorn. Jag skulle kolla på människor och bara ta det lugnt istället. Hade dock med mig iPoden som räddning utifall att…

Lite tankar och iakttagelser kom fram.

  • Att åka buss kan vara hur skönt som helst, åkte buss till Göteborg för att sedan ta tåget ner.
  • Vuxna när de kramas är det så ytligt, jag gillar att kramas hårt, eller inte hårt kanske men inte tafatt. Såg massor som inte kunde kramas när de träffades. Hade 1 timmer att fördriva i Göteborg.
  • Varför fastnar man alltid för just 1 person när man sitter på ett väntställe? Det kan vara antingen att hon är söt eller att han har någon utmärkande sak. Eller är det bara jag som gör det?
  • När jag satt mig på tåget öppnar tjejen brevid (oj, jag tänkte på ”brevid” före ”jämte”, inget gott tecken) mig en Pepsi Max och stoppar ner en Dextrosol, reaktionen blir att flaskan är tom och det har pyst över på henne och i gången. Vad tänkte hon med egentligen?
  • Tycker det är underbart att åka tåg, det är så fint med alla sjöar man ser och alla idylliska torp (skadad? Hmmm, ja kanske) men jag tycker det verkar så tråkigt att ha järnvägen precis vid sin sida.
  • Att inte ha Pago i bistrovagnen är en besvikelse, nu blev det en Bravo istället, inte ens god…
Lite tankar kring detta med att åka tåg, har säkert fler men de kom jag på nu.

4 kommentarer:

Emil sa...

Haha. Jo, för det hör ju till vanligheterna. Att man stoppar ner dextrosol i kolsyrad dryck på tågresan =)
Lyckat.

Fredrik Andersson sa...

Ja jag gör det varje gång...

Anonym sa...

1-0 till bredvid..

Fredrik Andersson sa...

T: Haha, det jämnas nog ut snart, håller du bara koll på resultatet så, och fuska inte!