free website stats program

2007-05-31

Jag ordinerade vila idag...

När jag satt på jobbet idag gav jag mig själv ordineringen att vila och städa lite hemma. Det behövs plockas i ordning lite. Har jag gjort som jag sagt? Nej inte direkt, var och köpte lite svarta kuddar jag vill ha i soffan, och då kom jag på att jag samtidigt ville måla väggen svart bakom soffan. Så jag åkte och köpte lite färg och sen har jag målat. Är riktigt nöjd med resultatet. På bilderna har färgen inte torkat och det är en bygglampa som ger ljuset som behövs för att det skulle bli bra.

Nu ska jag bara upp med min vita "boll-lampa" (vill ha, dock tokdyr), en stor tavla bakom soffan och en stor växt kanske. Samt gardiner. Innan den svarta väggen kom fram tänkte jag haft svarta hissgardiner men nu vet jag inte vad jag ska ha. Vita kanske blir lite väl vitt, har ju för visso det i köket och där fungerar det ju.

Från hallen...

Mer från hallen, pinnarna på TV-bänken ska ju bort, det ska placeras något annat lite större där. Vad vet jag inte än...

Från andra sidan.

Jag är riktigt nöjd i alla fall, nu ska väggen bara målas en gång till, men det går riktigt fort, tycker jag har fått till alla kanter väldigt bra. :)



2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Men du!!! Vilket vardagsrum:-)
Svarta fonden blev ju tokbra!!

Snygga soffor. Och ännu snyggare bord!!

Vita hissgardiner blir snyggt!

Eller flera paneler att dra för. Svart, grön, vit. Kanske någon som är mönstrad....

Susanne

Fredrik Andersson sa...

Tackar :)

Jag gardinerna får jag fundera på. Jag har inte massa plats bakom för gardiner så hissgardiner fungerar ju bra, och enligt mig är snyggt... Det sköna ät att hela lägenheten har fått en bättre balans med den svarta väggen när man kommer in. Känns kanon!