free website stats program

2007-03-23

Sophie Zelmani – Folkan, Borås

Igår var en riktigt bra dag. Jag skulle ha gått med Andreas men det körde ihop sig för honom så där stog jag med 2 biljetter. Då ringde jag Ellie, som jag egentligen hade tänkt på från början. Hon nappade och det blev en helbra kväll. Först några öl och mat på Swing med otroligt mycket prat, kul!

Sen på Folkan insåg vi att detta var visst parens konsert, vart man en kollade satt det par som höll om varandra, jaja, vi hade en mamma med ett litet barn på vänster sida. Det var skönt.
Zelmani var riktigt, riktigt bra. Första gången jag såg henne och jag hade relativt höga förväntningar. Hon hade fått en 5.a av GP för spelningen i GBG. I alla recensioner står det att hon inte pratar så mycket, men hon pratade mer än vad jag trodde och gjorde det riktigt bra. Hon var personlig i sitt prat och gillade Borås, hmmm, hon kanske säger så om alla städer. Fast det kändes inte inövat.

Det enda som saknades, då hela kvällen var en återblick till gymnasiet var låten ALWAYS YOU, den låten hörde jag nog mest under hela gymnasietiden, till och med Winnerbäck låg i lä… En hellyckad kväll helt enkelt!

Konserten får en 4.a av mig, hade Folkan varit en bättre lokal hade det blivit en 5.a, men att sätta sig i en sunkig aula kändes inte bra…

En halvtaskig recension av BT

Inga kommentarer: