free website stats program

2007-03-09

En minst sagt konstig dag igår…

Dgen igår gjorde mig, skraj, lycklig, ledsen, arg och matt! Först var det en vanlig arbetsdag som var helt ok, när jag mest behövde det pep det till i telefonen, det var kul ☺ Efter jobbet visste jag att jag hade jobb med Frilansa att göra och att det skulle ta hela kvällen, men ändå åkte jag till Brämhult för att spraya tavlan en gång till, vilket jag kände att jag behövde. Behövde göra något för mig själv innan jag satte mig vid datorn igen. Sen när jag kommer in, kollar posten står jag med ett kuvert från PBK Inkasso, helt skraj blev jag då jag alltid är noga med mina räkningar och fick inte ihop det alls. Det var en obetald räkning från Adressändring, jag trodde jag betalt in den summan på 190:- redan i januari. Men påminnelserna har inte kommit till mig, jo en kom, den kom samtidigt som inkassobrevet men skrevs ut den 15/2. Så hade jag bara fått den hade jag löst det utan att bli rädd… När det var som mest kaos i huvudet ringde telefonen, en telefonförsäljare, med mitt kaos i huvudet blev det ett samtal som slutade med att jag mer eller mindre skällde ut henne, eller något åt det hållet. Hon blev till och med lite skraj och förvånad över mitt beteende och ursäktade sig över att hon ringt och stört. Sen ringde jag kundtjänst på Adressändring och hon lät inte övertygande över att den skulle kunna strykas, men jag skulle ringa en utredningsgrupp dagen efter.

Jag blev så jäkla arg på mig själv, och så ledsen! Fy vilken jobbig känsla det var. Jag googlade en del och läste på om hur jag skulle gå till väga. Sen tog jag i alla fall tag i Frilansa, var inte helt lätt att göra det jag skulle. Men det blev relativt klart i alla fall… NU var klockan närmare 21:00 och jag borstade tänderna för att lägga mig, lyfte telefonluren och ringde T, inget svar. Tog upp iPoden och lyssnade på ”På minuten” när jag hade kommit en bit in i avsnitt 2 ringde telefonen, hade nästan somnat. Vem var det då? Hade verkligen behövt prata med någon, men så var det ytterligare en telefonförsäljare…hmmm…inte så kul, inte lika sur denna gången dock…

Sen somnade jag gott och sov hela natten, nu är jag utvilad, har ringt och fått inkassot struket och betalt in det som skulle betalas.

Allting gott slutet gott!

Inga kommentarer: