free website stats program

2007-03-12

Eftersom Min Lada Har Brunnit Ner Kan Jag Nu Se Månen

För…hmmm, hur många år sen är det, var ju när jag umgicks med Lina, ja då måste det varit i 9.an kanske hade hon en bok som heter ”Eftersom min lada har brunnit ner kan jag nu se månen”. Jag gillade den textraden och skaffade ganska snabbt den diktsamling som det är. Jag hade tänkt skriva det på väggen i sovrummet kom jag på för någon månad sedan, för just de raderna talar så otroligt mycket, och sen är det ett så grymt citat också. Det var länge sen jag läste i den men har en del favoritdikter, var tvungen att Googla lite och se om jag hittar någon dikt, och det står visst en på baksidan. Måste få dela med mig lite av denna grymma poet.

Det finns ingen gårdag 

att minnas.

Det finns ingen morgondag
att frukta. 

Det finns ingen hel dag

att genomleva.

Blott detta enda nu


Eftersom min lada...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastisk titel på en bok!