free website stats program

2006-12-15

Caipirinha med Döden

I onsdags var jag och fikade med Lina, en riktigt trevlig fika som så alltid :) När vi gick in till stan kom vi in på döden, tro och så vidare, har pratat en del om det innan och berättar hon om en bok som heter "Caipirinha med Döden" av Maria Ernestam. Sen kommer kommentaren "Så vill jag hatt döden ska vara". Nyfiken som jag var köpte jag boken igår, inte ens priset spelade någon roll, gillar inte pocket så då måste jag ju köpa inbundet och det var lite dyrare på Akademibokhandeln än via nätet, menmen, sagt och gjort. Och tro det eller ej, men jag läste hela 100 sidor igår :) Har aldrig läst så många sidor på en samma gång. Haha...

Jag får skriva mer om boken när jag läst ut den, men den är riktigt bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trist o skriva o inte få kommentarer.. så här kommer en:) Vad är det för fel på pocket? tar ju mkt mindre plats ju :)

Fredrik Andersson sa...

Tack för att någon kommenterar i alla fall ;)
Jag vet inte men jag tror jag har dyslexi. Så det är bara jobbigt med pocket, allt blir så himla litet... :S

Brunkullan sa...

Hmmm...jag som har någonslags läsdvala..hittar inte tid och inspirationen till att läsa.
Men lägger boken till måste-läsa-listan ändå!!