free website stats program

2007-04-13

Min MIO-resa har fått ett bra slut...

Har ju haft strul med min TV-bänk och det dåliga bemötande jag fick, så dagen efter skickade jag ett mail till kundservice och klagade.

Mailet:
Hej.
Jag köpte en TV-bänk (volani) för ett bra tag sen. För 2-3 veckor sedan ringde jag och undrade var min TV-bänk hade tagit vägen, då var den redan 1 vecka för sedan. När jag frågar får jag svaret att "Den kom idag!", min reaktion blir att jag frågar om den verkligen kom idag och svaret var ja. Jag sa, när jag lagt på telefonen, till min arbetskollega att det kändes som om den inte alls kom idag, hennes röst lät inte alls övertygande. Men jag måste ju lita på folk och tro att det de säger är sant. Detta innebar att jag fick ta hjälp av min bror och ta hans bil ut för att hämta bänken, den är ju ganska lång. Jag går in och betalar glatt och sen ner till uthämtningen, väl där så har den inte kommit. Den var inte med från leveransen för 2 veckor sen.

Detta var första droppen som fick bägaren att börja rinna över, att en vara är försenad kan jag köpa då leveranser kan vara svårt att f ihop till alla. Men att hon säger att den har kommit är helt galet. Sen också att de började agera efter det att jag hört av mig, dagarna efter började de ringa och kolla varför bänken inte hade kommit. Vad hade hänt om jag inte hört av mig? Men jag fick vända hem igen och vänta på att de skulle höra av sig om nytt leveransdatum.

Efter några veckor hade TV-bänken kommit och jag var och hämtade den igår och till min förvåning var bemötandet så dåligt och nonchalant. Hon i kassan ropar dit säljaren som sålt den till mig och han säger i alla fall "Ge honom 10% som kompensation". Hon vid kassan frågar då om hon ska ge 625:- och då är hans reaktion "Oj var den så dyr" och måste då självklart betala ut det. Men med tanke på att den var 3 veckor försenad skulle jag ändå haft 600:- enligt eran policy. Att ens försöka med att ge 10% var riktigt dåligt. Jag ifrågasätter hela sättet som detta har sköts på och han nonchalerar mig och börjar gå ifrån disken. Ni måste väl kunna ta och bemöta kritik? Att inte lyssna på kunden och gå där ifrån gör inte saken bättre. Han vänder dock tillbaka och vi fortsätter diskussionen men helt plötsligt avbryter hon i kassan och gör mer eller mindre samma sak. När jag står och pratar om min kritik säger hon "Du vet vart du ska hämta varorna va?" och pekar mot utgången. Än en gång blir jag nonchalerad och avbruten av eran personal.

Det är tråkigt att jag blir så dåligt bemött då det faktiskt är relativt dyra möbler man köper och förväntar sig då också bra service. Det är just därför jag inte köper mina möbler på IKEA då jag tycker de har dålig service och ingen vidare kvalitet på sina produkter. Nu testar jag MIO men är tyvärr grymt besviken. Till saken hör också att jag innan detta köpte en soffa, tyvärr vet jag inte säljarens namn men han är grymt bra, och fick fel ben, även där blev det onödigt jobb från min sida på grund av era fel på produkterna. Jag tycker jag blir riktigt dåligt bemött av alla i butiken, när jag klagade ville de inte ta emot kritik, precis som om de inte vill att andra i butiken ska höra, men det skiter jag i. För mig handlar det om att man ska kunna ta kritik även i företagets finaste rum, alltså butiken. Jag kan inte tänka mig att de som var i butiken blev så övertygade över personalens bemötande. Redan i första skedet när jag blev ditkallad för att hämta min TV-bänk som inte hade kommit skulle ni erbjudit fri hemleverans. Då hade ni haft en nöjd kund. Att åka till er i onödan är dels förlust av tid och minst 5 mil i bilen som är helt onödigt.

Just nu har ni en grymt missnöjd kund som har lagt ca 15.000 kronor de senaste månaderna på era produkter men inte fått en enda produkt rätt levererad. Jag hoppas på ett svar på hur ni har kunnat behandla en kund så som ni gjort.

Butiken ligger för övrig i Borås.

Hör av er,
MvH Fredrik Andersson


Nu ringde de på mobilen och förklarade hur allt låg till samt att jag skulle få kompensation nästa gång jag kommer ut och handlar. Sen hade säljaren jag berömmer i brevet också tagit åt sig och blivit glad. Vilket jag uppskattar. Så handlar ni på MIO i Borås, använd säljaren Emil. Riktigt trevlig säljare som hjälper till bra.

Så allting gott, slutet gott...

Inga kommentarer: