free website stats program

2007-08-28

Fick precis en utmaning av Jossan och Susanne.

"Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv.
(*) Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor.
(*) I slutet av inlägget skriver du 8 personer."

Skulle lätt kunna fylla de 8 punkterna med sjukdomar känns det som, men väljer ut någon.

1) Jag har inget gomsegel, alltså tappen som är där bak i halsen. Den var för stor när jag föddes så den opererades bort vid 4 års ålder - då de äntligen hittade vad som var fel med mig. Bodde mer på sjukhuset än hemma.

2) Vänder oftast allt positivt då jag insett att negativa tankar bara gör livet ännu mer negativt.

3) Känner mig lite väl vuxen ibland, stuga, bostadsrätt, bil, fast jobb. vart är hunden?

4) Jag kan bli galet kär i klockan ibland och nästan leta kombinationer som 12:12 eller 12:34.

5) Jag måste lyssna på ett avsnitt av På Minuten när jag lagt mig, jag kan komma hem dödstrött vid 3-4 på natten och lägga mig utan datorn på. Men jag somnar inte utan avsnittet, då är det bara att gå upp och hämta datorn. Detta beteende är främst hemma..

6) När jag åker tåg har jag alltid tanken på att jag satt mig på fel plats och kan inte slappna av innan kontrollanten bekräftat att jag sitter rätt.

7) Jag "bowlar" lite i lägenheten för att få till ansatsen, alltså utan klot men går runt där som en yr höna...

8) Kan vara oerhört dåligt på att höra av mig till folk vilket jag tycker är riktigt tråkigt, i skrivandets stund har jag några sms jag inte svarat på men borde. Detta beteende gillar jag inte och är väl ett tecken på att jag har för mycket att göra och inte hinner med. Jag längtar till hemmet, då ska det väl ändå bli lugnt.

Jag utmanar:
Lala
Bettan
Anna
Therese

4 kommentarer:

Brunkullan sa...

:-D

Susanne

Stina sa...

Intressant! Tur att du inte har klotet, säger jag bara...:-D

Fredrik Andersson sa...

Hemma på landet: Ja det är väl riktigt tur att det ligger i ett skåp i bowlinghallen :D haha

Anonym sa...

Jag accepterar din utmaning:)