free website stats program

2007-08-17

Dagens goda gärning.

Gjorde dagens goda gärning igår. Så här gick det till:

Satt på Spice n´Rice och satt vid borden vid fönstren och helt plötsligt ser jag en bil som backar in i en bil, ser hans reaktion att han backat in. Han går ut, lämnar nyckeln till sin kompis (?) som sätter sig i bilen, får inte i dragläget direkt, backar (eller rullar ska det nog vara) in i bilen igen. Killen som först backade in går iväg utan att kolla om det blev någon skada, kompisen kör iväg även han som om inget hade hänt. Jag tar då upp mobilen, skriver upp registreringsnumret på båda bilarna. Kollar med vägverket och sen ringer jag ägaren på kvällen och berättar vad som hänt och ger henne uppgifter till påbackaren.

Hon blev jätteglad och jag blev jätteglad över att hon blev jätteglad. Hade han som backade på nu varit smart hade han gått ut och kollat om det blev något bara för syns skull, för skulle han ha gjort det hade jag nog inte lagt mig i. Men nu när han smet då blir man ju bara så sur!

5 kommentarer:

Tess sa...

Hahaha, så typiskt du! Men jag hade oxå blivit glad om jag va tjejen :)

Anonym sa...

Oj, vad fint gjort av dig!

Hem och Lycka sa...

Ah, det var ju schysst av dig, inte många som bryr sig!

~Lala~ sa...

d va en god gärning.. men kollade du om bilen va skadad eller inte innan du ringde?

Anonym sa...

Klockrent, shit va snopen killen ska bli!