free website stats program

2007-08-25

90 km/h och en polibil med sirener bakom.

Jag hade galet tur idag, eller egentligen var det kanske inte tur men jag satte hjärtat i halsen. Hade lite brottom ut på ett kalas i Fristad, Theresé fyllde år och det är 70-väg ut, fram till en skola där det slåt om till 50 och i samma stund som jag ser skylten slår det mig -"nu kör jag nog för fort, och nu måste jag sakta ner när det är 50", kollar ner på mätaren och ser att jag ligger runt 85/90 och inser att det är på tok för fort, kollar i backspelgen och ser en polis med sirenerna på. Hjärtat hoppar upp i halsen och jag inser att jag får sona för det jag gjort, inser dock att kortet inte ryker vilket kändes skönt men 2800:- i böter är ju inte heller så kul. Kör in på en bussficka och polisbilen drar förbi. Det var en utryckning och jag han troligen inte stoppas. Med glädje och viss rädsla över att stöta på dem längre fram körde jag vidare.

Jag är så glad att jag klarade mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad!
http://jossans.bloggagratis.se/2007/08/26/247705-en-utmaning/

Brunkullan sa...

Ja pengar lägger man ju gärna på nått roligare!!!
Men kör lungt i fortsättningen...särskilt i bostads områden! Ungar du vet.....;-)

Susanne

Brunkullan sa...

Och...du är utmanad!!:-)

Susanne