free website stats program

2007-01-22

Tankens reflektion.

Somnade sent och vaknade tidigt, ja så var det från igår till i morse. Klagar för visso inte. :) Jag var faktiskt ganska pigg när jag satte mig i bilen lite innan 06:00. Börjar köra och ser att backspegeln är helt vriden, blev riktigt trött på skiten och bara hoppades att det inte var några lackskador på dörren eller punktering. Det var sån tur var bara att vrida tillbaka den till sin vanliga placering. Inget hade hänt så inget att vara arg för :)

Men sen när jag körde så insåg jag charmen med att pendla, jag förstår folk som gör det, att få sitta i bilen och köra de där milen och skapa sig en skön, avslappnande morgonrutin. Man tänker, man lyssnar på bra musik, man är helt ensam. Tänker man efter så finner man inte så många stunder på dagen som man är så ensam och ostörd. Så mina 3 timmar hem var 3 riktigt sköna timmar och jag har fått en helt annan bild av att pendla till jobbet, den tråkiga biten är väl som alltid att pendla hem...

Inga kommentarer: