free website stats program

2007-01-10

Macworld San Francisco 2007

Då var det klart, nu har man full koll på vad som hände igår och jag har sett keynoten, såg den faktiskt inatt... Jag hade grymma förväntningar på vad som skulle komma och kanske lite för stora, det känns som om man jämt har det. Fast detta året tyckte jag att man hade belägg för att ha det.

Dock kom väldigt lite och de två stora grejerna var AppleTV samt iPhone, AppleTV visste man ju redan om och jag tycker det är en riktigt skön produkt. Bättre pris på filmerna på iTunes samt att man kan hyra film där skulle göra den till en riktigt bra produkt. Den saknar en viktig sak bara, varför finns det ingen möjlighet att spela in på den? Den har hårddisk och det bör inte vara några problem att fixa. Jag vill se ytterligare en utveckling mot en optimal mediastation, och då även med större hårddisk. 40gb kommer man inte vidare långt på, men det kommer komma. Man kan inte få allt direkt.

iPhone gav mig faktiskt rysningar när den presenterades, vilken telefon, den är verkligen steget före. Precis så som det alltid är när det släpps nya produkter. Den är genial helt enkelt. Sen att den går att vidareutveckla otroligt mycket och inte är låst till så mycket gör att det finns många saker som kommer överraska oss i kommande uppdateringar. Gillar skaprt att de har full koll på produkten genom att köra OS X i den. Fast Apple utan koll finns väl knappt?

En riktigt bra telefon i alla fall, det man hade hoppats på var dock att den skulle börja leveraras direkt, men så är det ju inte riktigt, kommer ju till Sverige under 4.de kvartalet.

Jag tycker Keynoten blev aningen seg mot slutet iPhone var ju hela grejen och man fick inte de där sköna "wow-känslorna" när det inte visades något nytt. Det är ju ganska mycket upprepning. Men detta innebär att nästa MacWorld kommer vara grym ;) Oj vad bra den kommer vara :D

Inga kommentarer: