free website stats program

2007-06-29

Vill du lapa kaffe med mig?

Sitter här och lapar kaffe, lapar - vad är det för ord egentligen? Aldrig reflektreat över det men använder det ibland, vad betyder det egentligen om man slår upp det? Lite trött från att ha lagt mig lite för sent igår men det var trevligt så då spelar inte tid och rum så stor roll. Var ett gäng som var hemma hos mig efter torsdagskvällen. Ska snart dra ut på lunch med hela klanen Sigfridsson, ska bli riktigt trevligt, har lyckats nästla mig in i deras brödraluncher på fredagarna. Med social manipulering kan man visst göra vad som helst.

Kom på mig själv förut idag att jag inte har haft så ont i huvudet på sista tiden, så skönt. Kan göra ont lite då och då men inte så mycket som förr, det börjar gå åt rätt håll helt enkelt. Planerna för helgen är blandade, ska käka middag ikväll, bära ballkar på söndag och innan dess säkerligen göra en rad olika saker. Vad tråkigt det låter att bära ballkar, ska bära av Peters & Theresé hus. Och precis nu kom jag på vad jag bara sitter och svamlar och inser att det är så skönt att bara svamla ibland, bara låta tanken fara och texten landa där den landar, och så blir det som det blir.

Nej nu är det lunch och jag är glad över att jobbveckan är över, jag är glad över att det är helg, jag är glad över livet, jag är glad över alla måsten - för de finns knappt, jag är glad över alla krav - för de finns knappt, jag är glad över att mamma & pappa kommer hem inatt - för de finns, jag är glad över att få vara där jag är - ja jag är är glad helt enkelt!

Inga kommentarer: